Постинг
10.12.2012 12:39 -
Незрящи деца събират издатели на учебници
Автор: litcompass
Категория: Новини
Прочетен: 1679 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 10.12.2012 12:40
Прочетен: 1679 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 10.12.2012 12:40
На 6 декември две деца с увредено зрение събраха всички издатели на учебници в България със сигнал за трудност при използване на учебния материал. В Министерството на образованието веднага реагираха и свикаха среща.
Виктор Асенов и Калина Бонева са представители на интегрираните незрящи деца, които искат да бъдат независими и да се обучават самостоятелно. Те използват програмата „Джаус" за самостоятелна подготовка, която превръща текстовия файл в звуков, помагайки им да възприемат учебния материал.
Според тях трудностите произлизат не само от самите текстови файлове, но и от самия начин на поднасянe на информацията. Двете деца представиха конкретни решения по проблемните звена. Учебниците е добре, да са на уърдовски документи, които директно да бъдат използвани от четеца; картинките да бъдат описани с думи, както и самият текст да не бъде в две колони. Добър вариант е всички учебници да бъдат качени на сайта на Министерството на образованието, запазени с пароли за достъп. Когато информацията е на едно място ще се улесни ползването й от децата в програмата.
Издателите бяха изненадани, че съществува такъв проблем, за който изобщо не са подозирали. Присъстващите декларираха добрата си воля да помогнат, за да направят учебния материал по-достъпен.
На дневен ред изкристализира и проблемът, че децата с увредено зрение няма как да изучават предмети като математика, химия, физика и отчасти биология, за което издателите също изразиха готовност да помислят.
Виктор и Калина благодариха за отклика и ще очакват скоро системата, по която се образоват да се подобри, като казаха, че ако в момента има интегрирани 69 деца, то след подобряването може интегрираните да станат 169.
Скоро още новини на Литературен компас .
Виктор Асенов и Калина Бонева са представители на интегрираните незрящи деца, които искат да бъдат независими и да се обучават самостоятелно. Те използват програмата „Джаус" за самостоятелна подготовка, която превръща текстовия файл в звуков, помагайки им да възприемат учебния материал.
Според тях трудностите произлизат не само от самите текстови файлове, но и от самия начин на поднасянe на информацията. Двете деца представиха конкретни решения по проблемните звена. Учебниците е добре, да са на уърдовски документи, които директно да бъдат използвани от четеца; картинките да бъдат описани с думи, както и самият текст да не бъде в две колони. Добър вариант е всички учебници да бъдат качени на сайта на Министерството на образованието, запазени с пароли за достъп. Когато информацията е на едно място ще се улесни ползването й от децата в програмата.
Издателите бяха изненадани, че съществува такъв проблем, за който изобщо не са подозирали. Присъстващите декларираха добрата си воля да помогнат, за да направят учебния материал по-достъпен.
На дневен ред изкристализира и проблемът, че децата с увредено зрение няма как да изучават предмети като математика, химия, физика и отчасти биология, за което издателите също изразиха готовност да помислят.
Виктор и Калина благодариха за отклика и ще очакват скоро системата, по която се образоват да се подобри, като казаха, че ако в момента има интегрирани 69 деца, то след подобряването може интегрираните да станат 169.
Скоро още новини на Литературен компас .
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 67